31.5.20

TEMA 11 DE "XUNTOS" (LINGUA, CIENCIAS DA NATUREZA E CIENCIAS SOCIAIS): 2ª PARTE

LECTURA E COMPRENSIÓN LECTORA
Lectura do conto: "A pega e o lobo". 

Na fraga do Vicaño, Na pola máis alta do grande carballo tiñan o seu niño unha pega e as sete peguiñas. Alí vivían felices ata que un día chegou un lobo grande coma un mundo e máis malo có demo. E como o lobo cheirara as peguiñas, achegouse onda o carballo e berrou con todas as forzas:
-Peguiña deste pegal, dásme unha peguiña?, dás?
-Non che darei non, que as miñas peguiñas miñas son.
-Escarrapíchate meu rabo e tira con este carballo!!!
Así ouveou o malvado lobo mentres abaneaba a árbore con toda a súa forza, ata que a pega moi asustada botoulle unha peguiña que o lobo papou dun bocado antes de que caera ao chan e logo marchou para a súa cova.
Pero ao día seguinte o conto volveuse a repetir.
-Peguiña deste pegal, dásme unha peguiña?, dás?
-Non che darei non, que as miñas peguiñas, miñas son.
-Escarrapíchate meu rabo e tira con este carballo!!!
E así cada día ata que no niño só quedaba unha peguiña.
Pero naquela ocasión cando o lobo volveu a fraga, de detrás do carballo saíu o leñador que o estaba agardando cun caxato na man e que bateu no lombo e no bandullo do animal ata que saíron para fora as peguiñas que marcharon voando para o seu niño, e o lobo doente liscou a todo correr e nunca máis voltou polo Vicaño.

-Vocabulario:
  • Pega: urraca (pájaro).
  • Fraga: Monte con moita vexetación.
  • Carballo: roble (árbol).
  • Niño: nido.
  • Demo: demonio.
  • Cheirara: había olido.
  • Achegouse: se acercó.
  • Ouveou: aulló.
  • Papou: comió.
  • Caxato: bastón
  • Lombo: espalda.
  • Bandullo: barriga.
  • Liscou: marchó.
1.- Responde oralmente as seguintes preguntas.
-Como se chama a árbore onde ten o niño a pega?
-Como era o lobo?
-Como se chama a fraga?
-Quen saíu de detrás do carballo e que levaba na man?

COMPRENSIÓN E EXPRESIÓN ESCRITA
1.- Copia e fai un debuxo do poema " A primavera xa chegou" de Abel Caballero 

A primavera xa chegou,
marcha o frío, chega o sol,
as flores van espertar
e as paisaxes debuxar.

Xa chegou, déixate levar.
Sínteo e ven gozar.

Os ríos e montes cantarán,
os días máis longos notarás,
sinte a brisa ao pasear
co seu perfuma natural.

Xa chegou, déixate levar.
Sínteo e ven gozar.

2.- Copia no teu caderno as palabras como están nas nubes e despois as relacionas.

3.- Facer as fichas que xa tedes fotocopiadas, correspondente ao Tema 11 de Xuntos: ficha R e ficha A.





4.-  Ditado.
-A princesa vivía nunha choupana.
-O cabaleiro loita co dragón.
-Na festa xuntouse toda a familia.

-Vocabulario

  • Choupana: cabana.
  • Loita: pelexa (pelea).
  • Xuntouse: reuniuse.
EXPRESIÓN ORAL
1.-Observa a seguinte lámina, onde fala sobre o tipos de plantas.

2.- Fíxate nos talos destas plantas e dí cal deles é unha arbore, un arbusto ou unha herba.

3.- Relaciona cada tipo de árbore co seu tronco.

4.-Na seguinte lámina vas aprender cales son as estacións do ano e as súas características.

5.- Le e dí oralmente cal e verdadeiro ou falso.

VÍDEOS:

Vídeos sobre as partes e os tipos de plantas.




Vídeos sobre o tempo atmósferico e as estacións do ano.


No hay comentarios:

Publicar un comentario